Med-Practic
Նվիրվում է վաստակաշատ ուսուցիչ Գրիգոր Շահյանին

Իրադարձություններ

Հայտարարություններ

Մեր հյուրն է

Հրատապ թեմա

 

Առողջ երեխա

Երջանկություն է, երբ երեխան առողջ է

Երջանկություն է, երբ երեխան առողջ  է

Երբ երեխաները հիվանդանում են` նրանց մայրիկները գլուխները կորցնում են, անմիջապես սկսում զանգել ծանոթ բժիշկներին, հանգիստ չեն տալիս իրենց ամուսիններին, ձեռք են բերում ամեն տեսակ դեղահաբեր և հեղուկ դեղախառնուրդներ։

 

Այդուհանդերձ` միշտ չէ, որ երեխաներն արագ են ապաքինվում. երբեմն պատահում է այնպես, որ նույնիսկ ամենաթեթև թվացող հիվանդությունը ձգձգվում է ամիսներ և հուսահատության հասցնում ծնողներին։ Ինչպե՞ս պետք է վարվեն ծնողներն այս պարագայում։ Միգուցե մոռանա՞ն դեղահաբերի մասին, չվախենա՞ն միջանցիկ քամիներից և երևույթներին նայեն այլ դիտանկյունից։ Այսինքն` երեխային մղեն ֆիզիկական ակտիվ կյանք վարելուն, վազելուն, ցատկոտելուն, սառը շփումներ անելուն, լողալուն, բոկոտն քայլելուն։ Եվ այս ամենում ծնողները պետք է ամենաակտիվ մասնակցությունը ցուցաբերեն` այդ կերպ խթանելով երեխայի հետաքրքրությունն ակտիվ կյանքի հանդեպ։

 

Ի ծնե տրված առողջություն

 

Առողջության մասին պետք է հոգ տանել ոչ թե այն ժամանակ, երբ երեխան արդեն քրոնիկ հիվանդություններ է ձեռք բերել, ասենք` 5 կամ 10 տարեկանում, այլ նրա կյանքի 1-ին իսկ ամիսներից։ Իսկ ավելի ճիշտ կլինի առողջության մասին հոգալ մինչ երեխայի լույս աշխարհ գալը։

Հղի կնոջ առողջ ապրելակերպը նորածին երեխայի առողջության գրավականն է, որը դրսևորվում է երեխայի կյանքի առաջին իսկ օրերից, շաբաթներից, ամիսներից։ Հղիության ընթացքում կնոջ առողջ ապրելակերպով պայմանավորված` երեխան կունենա նորմալ քաշ, լավ տրամադրություն, շարժունակություն, իսկ շրջապատում տեղի ունեցող երևույթներին ճիշտ կարձագանքի։ Այս ամենի սկիզբը դրվում է պտղի ներարգանդային զարգացման ընթացքում։ Եվ եթե մայրիկը հղիության ընթացքում սառը ցնցուղներ է ընդունել, չի վարանել ձմեռ թե ամառ բոկոտն քայլելուց, ապա երեխան ծնվելուց հետո ինքնստինքյան հակված կլինի նույն կենսակերպին։

 

Միայն թե այս պարագայում անհրաժեշտ ենք համարում նշել, որ այս ամենը կիրառելի է լոկ այն դեպքում, երբ հղի կինն առողջ է։ Ակտիվ ֆիզիկական կյանքով զբաղվելը և կոփվելն ինքնին հակացուցում չեն հղիությանը։ Մինչդեռ հղիության առաջին 3 ամիսների ընթացքում, երբ օրգանիզմը գոյության նոր կերպին դեռ չի հարմարվել` հարկավոր է ձեռնպահ մնալ շոգեբաղնիք հաճախելուց։ Եվ յուրաքանչյուր կին պետք է հիշի, որ հղիությունը կնոջ կյանքում գերպատասխանատու շրջան է, և ճիշտ ապրելակերպը կլինի միայն հօգուտ երեխայի։

 

Եթե ապագա մայրիկը մինչ հղիությունը զբաղվել է վազքով, լողով, սառը ցնցուղներ է ընդունել` հաջողությամբ նույնը կարող է շարունակել հղիության ժամանակ (իհարկե ֆիզիկական վարժանքներից անհրաժեշտ է բացառել ցատկերը և բոլոր այն մարզաձևերը, որոնցում առկա է ընկնելու հավանականությունը)։ Նույնիսկ եթե կինն ընդհանրապես չի մարզվել մինչ հղիությունը, ապա հղիության առաջին իսկ օրերից նա պարտավոր է աստիճանաբար սկսել իր օրգանիզմի մարզումը։

 

Մարմնամարզությունը պետք է լինի այնպիսին, որ հղի կնոջ մոտ գերհոգնածություն չառաջացնի. որովայնի մկանների վարժանքը հարկավոր է համակցել ձեռքերի և ոտքերի ուժային վարժանքների հետ` ծննդաբերական ակտը հնարավորինս հեշտ դարձնելու համար։

 

Լողը, թերևս, հեշտ ծննդաբերությանը նախապատրաստող ամենաարդյունավետ միջոցներից մեկն է։ Ջրում մկանների ծանրաբեռնվածությունը զգալիորեն թեթևանում է, և մարմինը հանգստանում է։ Ջրային միջավայրն ինքնին նպաստում է լարվածությունը թոթափելուն և շնչառությունը կանոնավորելուն։ Լողացող ապագա մայրիկը կարող է նաև շնչառությունը պահել, որի միջոցով պտղին «կընտելացնի» ածխաթթու գազի միջավայրին։ Այս կերպ մայրը մի կողմից կխթանի երեխայի շարժունակությունը և նրան կմղի թթվածին «հայթայթելու» գործողություններին, մյուս կողմից կնախապատրասատի ծննդաբերության ընթացքում հնարավոր թթվածնային քաղցին։ Նույնիսկ եթե ծննդաբերության ժամանակ բարդություններ առաջանան, ասենք` ասֆիքսիայի դեպքում երեխայի օրգանիզմը հեշտությամբ «կհաղթահարի» այդ խնդիրը։

 

Հղի կինն ինքը պետք է որոշի` որտեղ և ում հետ լողալ. ամուսնո՞ւ թե այլ հղի կանանց հետ։ Ասենք միայն, որ մեկ ժամ տևողությամբ շաբաթական 2-3 անգամ ջրային վարժանքները ցուցված են յուրաքանչյուր առողջ հղի կնոջ։

 

Երբեք ուշ չէ

 

Լինում են դեպքեր, երբ կինը վաղուց արդեն ծննդաբերել է, և երեխան դուրս է եկել իր վաղ մանկական հասակից, իսկ մայրը դեռևս չի գիտակցելֆիզիկական վարժանքների և մարմնի կոփման օգտավետությունն ու անհրաժեշտությունը։ Նույնիսկ եթե մանկության վաղ փուլն անցյալում է` ուզածդ պահից հնարավոր է այս ամենին ձեռնամուխ լինել։ Կարևոր է մարմինն աստիճանաբար ընտելացնել ֆիզիկական ծանրաբեռնվածությանը։

 

Իսկ այժմ խոսենք ձեր փոքրիկի մարմնի սառը և տաք միջոցներով կոփման գործընթացի մասին։ Յուրաքանչյուր երեխայի օրգանիզմ խիստ անհատական է, և, համապատասխանաբար, կոփման մեթոդները պետք է լինեն խիստ տարբերակված։ Ամենակարևորն այս գործում այն է, որ երեխան ձեզ վստահի։ Իսկ վստահություն կարելի է ձեռք բերել միայն սեփական օրինակով, ասենք` երեխայի հետ միասին սառը շփումներ կատարելով։

 

Պարզաբանենք օրգանիզմի կոփման իրական մեխանիզմը. լիցքային վարժություններից հետո «տաքացած» օրգանիզմի վրա մեծ շիթով սառը ջրով ներազդելու պարագայում տեղի է ունենում էներգիայի զգալի արտազատում, ինչը ներսից է ջերմացնում մարմինը և նպաստում օրգանիզմի պաշտպանական ներուժի ատիվացմանը։ Այս պարագայում ադրենալինի լրացուցիչ արտանետումը ակտիվացնում է օրգանիզմի բոլոր գործառույթները. մարդն իրեն զգում է առույգ և առողջ։

 

Սառը ցնցուղ կամ լոգանք ընդունելուց հետո մի շտապեք մարմինը չորացնել, այլ փորձեք զգալ, թե ինչպես է հաճելի ջերմությունը տարածվում ողջ մարմնով։ Ջրային պրոցեդուրների համար լավագույնը առավոտյան ժամերն են. այսպիսով օրգանիզմը լիցքերի մեծ պաշարներ կստանա ողջ օրվա համար։ Մարմնի կոփումը նպատակահարմար է սկսել ամռան ամիսներին, երբ օրգանիզմը ջերմացնելու համար մեծ ջանքեր չեն պահանջվում։ Մարմինը ճիշտ կոփելու պայմաններում հավատացած եղեք, որ երբեք չեք հիվանդանա։ Իսկ քրոնիկ հարբուխները, գլխացավերը և անհանգստացնող մյուս ֆիզիկական տհաճությունները ձեզ հազվադեպ «կայցելեն»։

 

• Սառը ջրային պրոցեդուրների պարագայում անհրաժեշտ է հիշել հետևյալը. մարմինը պետք է տաքացած լինի մարմնամարզության, շոգեբաղնիքի, տաք ցնցուղի և այլ միջոցներով։
• Ջուրը պետք է լինի շատ սառը։
• Ջուրը պետք է լինի մեծ քանակությամբ և մեծ շիթով լցված։
• Առաջին հերթին ջուրը պետք է լցվի գլխին, որպեսզի մաշկային բոլոր ռեցեպտորները արձագանքեն։

 

Իսկ ինչպե՞ս վարվել երեխաների հետ

 

Սառը ջրային պրոցեդուրները շատ օգտակար են նաև երեխաներին, և դրանց ընտելացումը պետք է աստիճանաբար կատարվի։ Օրինակ. լոգանքից հետո, երբ երեխայի օրգանիզմը տաքացած է, կարելի է տոտիկների վրա սառը ցնցուղ պահել և թողնել, որ երեխան սառը ջրում ոտքերը չըփչըփացնի։ Սկզբումըջուրը պետք է լինի սենյակային ջերմաստիճանի, այնուհետև աստիճանաբար իջեցվի մինչև 15 աստիճանի։

Հարկավոր է երեխային քաջալերել, խրախուսել այնքան ժամանակ, մինչև երեխան ինքնուրույն ձեռնամուխ կլինի այսպիսի գործողություններին։ Այս կարգի կոփումներին ընտելանալուց հետո փոքրիկը կլոր տարի բոկոտն կվազվզի բնակարանով. մի՛ արգելեք, քանի որ դա շատ օգտակար է։ Այդ կերպ երեխայից վանած կլինեք հարբուխը, հազը, տենդը և մյուս անցանկալի ախտաբանական վիճակները։

 

Տեղին ենք համարում նշել, որ կոփման սկզբնական շրջանում հավանական են մրսածության թեթևակի նշաններ, սակայն պետք է համառություն դրսևորել և չդադարեցնել մարմնի կոփումը։ Հավատացած եղեք, որ օրգանիզմի պաշտպանական ներուժը շատ արագ կհաղթահարի բոլոր «գրոհումները»։ Սակայն եթե ախտաբանական վիճակը այնուամենայնիվ տագնապ է հարուցում, և երեխան բարձր ջերմում է` փոքր-ինչ դադար տվեք կոփման գործընթացին և ապաքինվելուց հետո միայն շարունակեք այն։ Կոփել կարելի է սկսել այն ժամանակ, երբ երեխան առողջ է։

Այս ամենում կա մի անհրաժեշտ նախապայման. թե՛ կոփելիս, և թե՛ բուժելիս երեխային պետք է տեղյակ պահել ամենին։ Անհրաժեշտ է բացատրել ամեն մի մանրուք և նախապատրսատել ամեն կարգի պրոցեդուրների։ Մինչև 1 տարեկան մանկիկի մոտ սառը ջրային լոգանքների հանդեպ կարելի է պայմանական ռեֆլեքսներ առաջացնել ձայնարկությունների և բարձր զվարճասույթների միջոցով։

 

Օրինակ` «Չոփ-չոփիկ, սառը ջրիկ, առողջ տոտիկ»։ Նման կերպ երեխան ձեզ կվստահի և հաճույքով կմասնակցի սեփական մարմնի կոփմանը։

Սկզբնաղբյուր. ՀՀ - Ամսագիր ''Ֆարմացևտ պրակտիկ'' 4-5-2007 (4-5)
Աղբյուր. med-practic.com
Հոդվածի հեղինակային (այլ սկզբնաղբյուրի առկայության դեպքում՝ էլեկտրոնային տարբերակի) իրավունքը պատկանում է med-practic.com կայքին
Loading...
Share |

Հարցեր, պատասխաններ, մեկնաբանություններ

Կարդացեք նաև

ՄՌՏ մանկական ծառայությունը «Արմենիա» ՀԲԿ-ում․ հարցազրույց ռադիոլոգ Թերեզա Հովհաննիսյանի հետ. armeniamedicalcenter.am
ՄՌՏ մանկական ծառայությունը «Արմենիա» ՀԲԿ-ում․ հարցազրույց ռադիոլոգ Թերեզա Հովհաննիսյանի հետ. armeniamedicalcenter.am

Որքա՞ն ժամանակ է, ինչ «Արմենիա» ՀԲԿ-ում գործում է ՄՌՏ մանկական ծառայությունը։

Մանկական ՄՌՏ-ծառայությունը “Արմենիա” ՀԲԿ-ում սկսել է գործել 2023 թվականի...

Ախտորոշում
Ինչպիսի՞ն պետք է լինի նորածնի կղանքը. morevmankan.am
Ինչպիսի՞ն պետք է լինի նորածնի կղանքը. morevmankan.am

Ներարգանդային կյանքում փոքրիկն իրեն անհրաժեշտ նյութերը ստանում է պորտալարի միջոցով: Նրա մարսողական համակարգը չի գործում, սակայն ստամոսքը դատարկ չէ...

Երեխայի համար վտանգավոր խաղալիքները. morevmankan.am
Երեխայի համար վտանգավոր խաղալիքները. morevmankan.am

Բոլորը սիրում են երեխային ուրախացնել տարբեր խաղալիքներով, սակայն բոլոր խաղալիքները չեն այնքան անվնաս, որքան թվում են...

Բնածին հիպոթիրեոզի և ֆենիլկետոնուրիայի սքրինինգային հետազոտություններ․ նեոնատոլոգ Աիդա Դանիելյան. morevmankan.am
Բնածին հիպոթիրեոզի և ֆենիլկետոնուրիայի սքրինինգային հետազոտություններ․ նեոնատոլոգ Աիդա Դանիելյան. morevmankan.am

Ե՞րբ , ի՞նչ նպատակով են կատարվում բնածին հիպոթիրեոզի, ֆենիլկետոնուրիայի սքրինինգային հետազոտությունները...

Բժշկի ընդունարանում
Կոնքազդրային հոդի սքրինինգ. նեոնատոլոգ Մարինա Զարգարյան. morevmankan.am
Կոնքազդրային հոդի սքրինինգ. նեոնատոլոգ Մարինա Զարգարյան. morevmankan.am

Ի՞նչ է կոնքազդրային հոդի սքրինինգը


Մոր և մանկան առողջության պահպանման գիտահետազոտական կենտրոնում 2009 թ-ից սկսած կատարվում է...

Բժշկի ընդունարանում
Բիոպսիան գինեկոլոգիայում․ մանկաբարձ-գինեկոլոգ Կարեն Հակոբյան. morevmankan.am
Բիոպսիան գինեկոլոգիայում․ մանկաբարձ-գինեկոլոգ Կարեն Հակոբյան. morevmankan.am

Ո՞ր դեպքերում է կատարվում բիոպսիա գինեկոլոգիայում։


Գինեկոլոգիայում բիոպսիան իրականացվում է գինեկոլոգիական տարբեր խնդիրների ախտորոշման...

Պերինատոլոգիա, մանկաբարձություն և ուրո-գինեկոլոգիա
ՀՀ ԱՆ. Մասնագետի խորհուրդ (մանկական գինեկոլոգ)
ՀՀ ԱՆ. Մասնագետի խորհուրդ (մանկական գինեկոլոգ)

Ե՞րբ դիմել մանկական գինեկոլոգի...

ԵՊԲՀ. Որ տարիքում ինչ մարզական խմբակ կարելի է տանել երեխային, ինչ ազդեցություն ունի սպորտն առողջության վրա. խորհուրդներ մասնագետից
ԵՊԲՀ. Որ տարիքում ինչ մարզական խմբակ կարելի է տանել երեխային, ինչ ազդեցություն ունի սպորտն առողջության վրա. խորհուրդներ մասնագետից

Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության տվյալներով՝ 1-5 տարեկան երեխաներին խորհուրդ է տրվում օրական 180 րոպե գտնվել ֆիզիկական տարբեր ակտիվության մեջ...

ԵՊԲՀ. Նորածինների խնամքին վերաբերող խորհուրդներ փորձառու մանկաբույժ Աննա Բալյանի կողմից
ԵՊԲՀ. Նորածինների խնամքին վերաբերող խորհուրդներ փորձառու մանկաբույժ Աննա Բալյանի կողմից

«Հերացի» թիվ 1 հիվանդանոցային համալիրի ամբուլատոր գծով գլխավոր բժշկի տեղակալ, փորձառու մանկաբույժ Աննա Բալյանը նորաթուխ ծնողներին է ներկայացնում կարևոր խորհուրդներ նորածին երեխաների առողջության և ապահովության համար...

Անհասություն. հարցազրույց նեոնատոլոգ Մարինա Զարգարյանի հետ. morevmankan.am
Անհասություն. հարցազրույց նեոնատոլոգ Մարինա Զարգարյանի հետ. morevmankan.am

Մինչև 37 շաբաթական հղիությունը ծնված բոլոր երեխաները համարվում են անհաս նորածիններ: Նորածինների 5,5-7,5 տոկոսը ծնվում է անհաս...

Հղիություն, ծննդաբերություն
Վիտամին Դ-ի նշանակումը նորածնային շրջանում. հարցազրույց նեոնատոլոգ Թամարա Մարդանյանի հետ. morevmankan.am
Վիտամին Դ-ի նշանակումը նորածնային շրջանում. հարցազրույց նեոնատոլոգ Թամարա Մարդանյանի հետ. morevmankan.am

Խոսենք օրգանիզմի համար վիտամին Դ-ի նշանակության մասին:

Վիտամին Դ-ն օրգանիզմի համար ունի մի շարք կարևոր գործառույթներ` ներարգանդային կյանքում նպաստում է...

Նորածնի խնամքը. հարցազրույց նեոնատոլոգ Թամարա Մարդանյանի հետ
Նորածնի խնամքը. հարցազրույց նեոնատոլոգ Թամարա Մարդանյանի հետ

Ի՞նչ դեր ունի լոգանքը նորածնային շրջանում:

Ծննդատանը, ծնվելուց անմիջապես հետո, երեխային խորհուրդ չի տրվում լողացնել, նույնիսկ մաշկի շատ աղտոտված...

Նախապատրաստում ենք մանկասենյակը. հարցազրույց նեոնատոլոգ Աիդա Դանիելյանի հետ. morevmankan.am
Նախապատրաստում ենք մանկասենյակը. հարցազրույց նեոնատոլոգ Աիդա Դանիելյանի հետ. morevmankan.am

Ո՞րն է նախընտրելի՝ ծնողների ննջարանում մանկական անկյո՞ւն, թե՞ առանձին մանկասենյակ:

Այս հարցը խիստ անհատական է, կախված է ընտանիքում առկա մոտեցումներից և ցանկություններից...

Կաթնախտը նորածինների մոտ. հարցազրույց նեոնատոլոգ Աիդա Դանիելյանի հետ. morevmankan.am
Կաթնախտը նորածինների մոտ. հարցազրույց նեոնատոլոգ Աիդա Դանիելյանի հետ. morevmankan.am

Ի՞նչ է իրենից ներկայացնում կաթնախտը:


Կաթնախտը սնկային վարակ է, որն առաջանում է «Կանդիդա Ալբիկանս» սնկի գերաճի և տարածման արդյունքում...

Աուտիզմը՝ որպես զարգացման ընդհանուր խանգարում. Սալուտեմ ամսագիր №3
Աուտիզմը՝ որպես զարգացման ընդհանուր խանգարում. Սալուտեմ ամսագիր №3

Հոգեբանական զարգացման ընդհանուր խանգարումները բնորոշվում են սոցիալական փոխհարաբերություններում և հաղորդակցման ոլորտում որակական շեղումներով, ինչպես նաև հետաքրքրությունների...

Հոգեկան առողջություն Սալուտեմ 3.2021

ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ՀՈԴՎԱԾՆԵՐԸ